کد مطلب: 138587
ساعاتي پس از اعلام توافق در وين
پنتاگون: هنوز هم آماده‌ايم در صورت لزوم به ايران حمله کنيم
تاریخ انتشار : 1394/04/24 08:48:42
نمایش : 1954
وزير دفاع آمريکا در بيانيه‌اي که به مناسب پايان مذاکرات هسته‌اي صادر کرده، به متحدان منطقه‌اي واشنگتن اطمينان داده است که در صورت لزوم آمريکا حاضر است از گزينه نظامي در برابر ايران استفاده کند.













به گزارش هفت چشمه به نقل ازگروه بين‌الملل خبرگزاري فارس، وزارت دفاع آمريکا روز دوشنبه تنها ساعاتي پس از اعلام جمع‌بندي مذاکرات هسته‌اي در شهر وين اتريش، با صدور بيانيه‌اي به صراحت ايران را به اقدام نظامي تهديد کرد.
اشتون کارتر وزير دفاع آمريکا در اين بيانيه به متحدان منطقه‌اي واشنگتن اطمينان داده است که اگر لازم باشد آمريکا آماده است از «گزينه نظامي» در برابر ايران استفاده کند.
در بخشي از بيانيه کارتر آمده است: «ما همچنان آماده‌ايم و موضعمان را حفظ کرده‌ايم تا امنيت دوستان و متحدانمان از جمله اسرائيل را تقويت کنيم، تا در برابر تجاوز از خود دفاع کنيم، تا از آزادي تردد دريايي اطمينان حاصل کنيم و تا نفوذ مخرب ايران را کنترل کنيم.»
وي افزود: «ما اگر لازم باشد، گزينه نظامي را به کار خواهيم بست.»
به نوشته پايگاه خبري هيل، در بخش ديگري از اين بيانيه آمده است: «نظاميان ما، از جمله ده‌ها هزار نيروي ايالات متحده در خاورميانه، با تمام قوا، حضوري قدرتمند در خليج (فارس) دارند.»
کارتر هفته گذشته نيز در نشست کميته روابط خارجي سناي آمريکا گفته بود فارغ از نتيجه مذاکرات، وظيفه دارد ابزار حمله به تأسيسات هسته‌اي ايران را حفظ کند. 
پيش از اين هم کاخ سفيد اعلام کرده بود باراک اوباما رئيس‌جمهور آمريکا قصد دارد براي بحث در مورد توافق هسته‌اي با ايران، با بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم‌صهيونيستي صحبت کند. 
اوباما خود در نطق تلويزيوني‌اي که روز سه‌شنبه و پس از اعلام توافق قرائت کرد، گفت در صورتي که توافق نقض شود، او يا روساي جمهور بعدي آمريکا همچنان تمامي گزينه‌هايي را که حالا براي رويارويي با ايران دارند، خواهند داشت. 
با وجود اعلام حمايت واشنگتن از تل‌آويو، نتانياهو ديروز با صدور بيانيه‌هايي به شدت با توافق اعلام مخالفت کرده و گفت غرب مرتکب اشتباهي تاريخي شده است. وي توافق موقت سال 2013 را نيز اشتباهي تاريخي توصيف کرده بود.
انتهاي پيام/ق
 
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg